"Γκρεμίζοντας φράχτες, χτίζουμε γέφυρες" - 2η διήμερη συνάντηση Αλληλέγγυων Σχολείων
Μέσα σε συνθήκες πανδημίας, πολέμου και κρίσης η αλληλεγγύη είναι πιο αναγκαία από ποτέ.
Στα Αλληλέγγυα Σχολεία καθημερινά απλώνουμε το χέρι σε όλα τα άτομα που απομονώνονται από το σύστημα και τα κοινωνικά στερεότυπα.
Γκρεμίζουμε τους φράχτες και χτίζουμε γέφυρες με στήριγμα την παιδεία ως κοινό αγαθό.
Στα Αλληλέγγυα Σχολεία καθημερινά απλώνουμε το χέρι σε όλα τα άτομα που απομονώνονται από το σύστημα και τα κοινωνικά στερεότυπα.
Γκρεμίζουμε τους φράχτες και χτίζουμε γέφυρες με στήριγμα την παιδεία ως κοινό αγαθό.
Η 2η διήμερη συνάντηση των Αλληλέγγυων Σχολείων είναι γεγονός!
Μετά το διήμερο του 2018, συναντιόμαστε ξανά στις 25 & 26 Ιουνίου 2022, για να συζητήσουμε επίκαιρα, αλλά και διαχρονικά σημαντικά, θέματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Σάββατο 25 Ιουνίου
10:00-10:45 Προσέλευση
10:00-10:45 Προσέλευση
Σάββατο 11:00-13:00 - Αίθουσα DE CHIRICO
Έναρξη | Παρουσίαση του Δίκτυου των Αλληλέγγυων Σχολείων και χαιρετισμοί
Έναρξη | Παρουσίαση του Δίκτυου των Αλληλέγγυων Σχολείων και χαιρετισμοί
Σάββατο 13:00-15:00 - ΑΙΘΟΥΣΑ DE CHIRICO
* Αλληλέγγυα Σχολεία: Κοινότητες συμπερίληψης και ενδυνάμωσης *
* Αλληλέγγυα Σχολεία: Κοινότητες συμπερίληψης και ενδυνάμωσης *
Τα Αλληλέγγυα Σχολεία παρεμβαίνουν δυναμικά στην καπιταλιστική κοινωνία και οικονομία του ανταγωνισμού και της ανισότητας, εφαρμόζοντας στην πράξη μοντέλα ανοιχτών συνεργατικών κοινοτήτων άμεσης δημοκρατίας και αλληλοϋποστήριξης, μέσω, κατά μεγάλο μέρος, του δωρεάν διαμοιρασμού της γνώσης.
Πρόκειται για μια κίνηση και ένα πρόταγμα βαθιά πολιτικού χαρακτήρα, το οποίο θα εξεταστεί στην παρούσα ενότητα μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις που αφορούν ζητήματα που προκύπτουν κατά τη λειτουργία των Αλληλέγγυων Σχολείων.
Θα παρουσιαστούν όψεις της προσπάθειας για μια εναλλακτική παιδαγωγική και ένα διαφορετικό σχολείο, μιας προσπάθειας που αλληλεπιδρά καθημερινά με το δημόσιο σχολείο και όλους τους εμπλεκόμενους παράγοντες, μαθητές, καθηγητές και κηδεμόνες, προτείνοντας και ανοίγοντας δημοκρατικές και χειραφετητικές ατραπούς.
Πρόκειται για μια κίνηση και ένα πρόταγμα βαθιά πολιτικού χαρακτήρα, το οποίο θα εξεταστεί στην παρούσα ενότητα μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις που αφορούν ζητήματα που προκύπτουν κατά τη λειτουργία των Αλληλέγγυων Σχολείων.
Θα παρουσιαστούν όψεις της προσπάθειας για μια εναλλακτική παιδαγωγική και ένα διαφορετικό σχολείο, μιας προσπάθειας που αλληλεπιδρά καθημερινά με το δημόσιο σχολείο και όλους τους εμπλεκόμενους παράγοντες, μαθητές, καθηγητές και κηδεμόνες, προτείνοντας και ανοίγοντας δημοκρατικές και χειραφετητικές ατραπούς.
Ομιλήτριες / Ομιλητές:
- Βαγγελιώ Μπλατσούκα, Δασκάλα Ειδικής Αγωγής, πρώην Σχολική Σύμβουλος - Αλληλέγγυο Σχολείο Ταύρου
- Αργύρης Γεωργουλής, Μεταφραστής / Επιμελητής - Εναλλακτικό Πολιτιστικό Εργαστήρι της Κέρκυρας
- Παναγιώτης Παναγιώτου, Δάσκαλος - Εναλλακτικό Πολιτιστικό Εργαστήρι της Κέρκυρας
- Βαγγελιώ Μπλατσούκα, Δασκάλα Ειδικής Αγωγής, πρώην Σχολική Σύμβουλος - Αλληλέγγυο Σχολείο Ταύρου
- Αργύρης Γεωργουλής, Μεταφραστής / Επιμελητής - Εναλλακτικό Πολιτιστικό Εργαστήρι της Κέρκυρας
- Παναγιώτης Παναγιώτου, Δάσκαλος - Εναλλακτικό Πολιτιστικό Εργαστήρι της Κέρκυρας
Σάββατο 15:00-16:00
Διάλειμμα
Διάλειμμα
Σάββατο 16:00-18:00 - ΑΙΘΟΥΣΑ DE CHIRICO
* Αλλάζοντας την παιδεία: Ένα σχολείο που κάνει τα παιδιά να ονειρεύονται - Η κατάσταση στο δημόσιο σχολείο και πώς διεκδικούμε τον μετασχηματισμό του *
* Αλλάζοντας την παιδεία: Ένα σχολείο που κάνει τα παιδιά να ονειρεύονται - Η κατάσταση στο δημόσιο σχολείο και πώς διεκδικούμε τον μετασχηματισμό του *
Μία συζήτηση με ανθρώπους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και εκπαιδευτικούς των Αλληλέγγυων Σχολείων για τη νέα πραγματικότητα στο δημόσιο σχολείο.
Συζητάμε πώς οι πολιτικές για την παιδεία, πριν την πανδημία αλλά και κατά τη διάρκειά της, μετασχημάτισαν και συνεχίζουν να μετασχηματίζουν το δημόσιο σχολείο.
Πώς η ενίσχυση ενός εξετασιοκεντρικού και ανταγωνιστικού μοντέλου παράγει φραγμούς και ανισότητες;
Γιατί η εκπαιδευτική διαδικασία αποστειρώνεται από κάθε ευχάριστη στιγμή και το σχολείο απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο απ’ τον κοινωνικό του ρόλο;
Ποια η νέα συνθήκη με την οποία έρχονται αντιμέτωπα τα Αλληλέγγυα Σχολεία και ποιος ο ρόλος τους στη διεκδίκηση μετασχηματισμού του δημόσιου σχολείου;
Συζητάμε πώς οι πολιτικές για την παιδεία, πριν την πανδημία αλλά και κατά τη διάρκειά της, μετασχημάτισαν και συνεχίζουν να μετασχηματίζουν το δημόσιο σχολείο.
Πώς η ενίσχυση ενός εξετασιοκεντρικού και ανταγωνιστικού μοντέλου παράγει φραγμούς και ανισότητες;
Γιατί η εκπαιδευτική διαδικασία αποστειρώνεται από κάθε ευχάριστη στιγμή και το σχολείο απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο απ’ τον κοινωνικό του ρόλο;
Ποια η νέα συνθήκη με την οποία έρχονται αντιμέτωπα τα Αλληλέγγυα Σχολεία και ποιος ο ρόλος τους στη διεκδίκηση μετασχηματισμού του δημόσιου σχολείου;
Ομιλήτριες / Ομιλητές:
- Ράνια Καλαντζή, Εκπαιδευτικός, πρώην Γενική Διευθύντρια στη Σιβιτανίδειο Σχολή
- Γεωργία Αντωνίου, Εκπαιδευτικός - Εναλλακτικό Πολιτιστικό Εργαστήρι της Κέρκυρας
- Έλενα Στολάκη, Αλληλέγγυο Σχολείο Ετεροτοπίας, Θεσσαλονίκη
- Ράνια Καλαντζή, Εκπαιδευτικός, πρώην Γενική Διευθύντρια στη Σιβιτανίδειο Σχολή
- Γεωργία Αντωνίου, Εκπαιδευτικός - Εναλλακτικό Πολιτιστικό Εργαστήρι της Κέρκυρας
- Έλενα Στολάκη, Αλληλέγγυο Σχολείο Ετεροτοπίας, Θεσσαλονίκη
Συντονισμός: Μαρινίκη Κολιαράκη - Αλληλέγγυο Σχολείο Μεσοποταμίας
Σάββατο 16:00-18:00 - ΑΙΘΟΥΣΑ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΣΙΝΕΜΑ
* Κλιματική κρίση και εκπαίδευση: Ο ρόλος της εκπαίδευσης στη συλλογική προσπάθεια αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής *
Στη συζήτηση παρουσιάζεται το μέγεθος του προβλήματος και συναφείς προσπάθειες, δράσεις και προτάσεις, ενώ τονίζεται το ειδικό βάρος της εκπαίδευσης στην ενημέρωση των πολιτών και την ευαισθητοποίησή τους, ώστε να αποτελέσουν τον βασικό παράγοντα στην αντιμετώπιση και την επίλυσή του.
Ομιλήτριες / Ομιλητές:
- Σταμάτης Στεφανάκος, Κίνηση πολιτών Μεσοποταμία και Περιβαλλοντικό Δίκτυο Αθηνών
- Αντώνης Μαυρόπουλος, Χημικός Μηχανικός, σύμβουλος UNEP IETC
- Βαγγελιώ Σωτηροπούλου, Μηχανολόγος Μηχανικός και μέλος του Δυτικού Μετώπου
- Θοδωρής Βώρος, Οικονομολόγος / Στατιστικός MSc, ενεργός πολίτης με συμμετοχή στην ανάπτυξη του κοινοτικού φαινομένου Πράσινες Γωνίες Ανακύκλωσης στην Κέρκυρα
- Εύη Μικέλη, Τοπογράφος Μηχανικός MSc - Σχολείο Αλληλεγγύης Κερατσινίου
- Σταμάτης Στεφανάκος, Κίνηση πολιτών Μεσοποταμία και Περιβαλλοντικό Δίκτυο Αθηνών
- Αντώνης Μαυρόπουλος, Χημικός Μηχανικός, σύμβουλος UNEP IETC
- Βαγγελιώ Σωτηροπούλου, Μηχανολόγος Μηχανικός και μέλος του Δυτικού Μετώπου
- Θοδωρής Βώρος, Οικονομολόγος / Στατιστικός MSc, ενεργός πολίτης με συμμετοχή στην ανάπτυξη του κοινοτικού φαινομένου Πράσινες Γωνίες Ανακύκλωσης στην Κέρκυρα
- Εύη Μικέλη, Τοπογράφος Μηχανικός MSc - Σχολείο Αλληλεγγύης Κερατσινίου
Σάββατο 18:00-20:00 - ΑΙΘΟΥΣΑ DE CHIRICO
* Μεταναστευτικός πληθυσμός | Από τον κοινωνικό αποκλεισμό στη συμμετοχή και τη διεκδίκηση *
* Μεταναστευτικός πληθυσμός | Από τον κοινωνικό αποκλεισμό στη συμμετοχή και τη διεκδίκηση *
Ποια είναι τα σύγχρονα προβλήματα που αντιμετωπίζει στη ζωή του ένας μετανάστης σήμερα; Ποια είναι τα Κοινωνικά και Πολιτικά του δικαιώματα τα οποία καταργούνται στην πράξη από τη Μεταναστευτική Πολιτική που εφαρμόζεται;
Ποιες ανάγκες καλούμαστε να καλύψουμε ως Αλληλέγγυα Σχολεία Μεταναστών, τι πρακτικές ακολουθούμε και τι έχουμε να αντιπροτείνουμε;
Ποιες ανάγκες καλούμαστε να καλύψουμε ως Αλληλέγγυα Σχολεία Μεταναστών, τι πρακτικές ακολουθούμε και τι έχουμε να αντιπροτείνουμε;
Ομιλήτριες / Ομιλητές:
- Μαρία Μουζακίδου, Εκπαιδευτικός της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων - Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών Πειραιά
- Θάνος Μιχάλης, Διατροφολόγος, Εκπαιδευτικός - Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών Πειραιά
- Μιχάλης Καραγιάννης, Αντιπρόεδρος Albatros, Συντονιστής εκπαίδευσης προσφύγων
- Nasruddin Nizami, Ερευνητής Πανεπιστημίου Αιγαίου, Συντονιστής Πρώτης Υποδοχής και Διερμηνείας
Παρέμβαση: Δίκτυο Νέων Μεταναστευτικής Καταγωγής «Ορίζοντες»
Συντονισμός: Νίκος Αγαπάκης - μέλος ΔΣ Ανοιχτού Σχολείου Μεταναστών Πειραιά
- Μαρία Μουζακίδου, Εκπαιδευτικός της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων - Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών Πειραιά
- Θάνος Μιχάλης, Διατροφολόγος, Εκπαιδευτικός - Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών Πειραιά
- Μιχάλης Καραγιάννης, Αντιπρόεδρος Albatros, Συντονιστής εκπαίδευσης προσφύγων
- Nasruddin Nizami, Ερευνητής Πανεπιστημίου Αιγαίου, Συντονιστής Πρώτης Υποδοχής και Διερμηνείας
Παρέμβαση: Δίκτυο Νέων Μεταναστευτικής Καταγωγής «Ορίζοντες»
Συντονισμός: Νίκος Αγαπάκης - μέλος ΔΣ Ανοιχτού Σχολείου Μεταναστών Πειραιά
Σάββατο 18:00-20:00 - ΑΙΘΟΥΣΑ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΣΙΝΕΜΑ
Μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας «Το Σκασιαρχείο» παρουσιάζουν πώς εφάρμοσαν τις τεχνικές Φρενέ από την περίοδο της πανδημίας ως σήμερα στην Τάξη, στην Αυλή και κυρίως στην Κοινότητα. Πώς οι δράσεις της Κοινωνικής Παιδαγωγικής του Σκασιαρχείου μαζί με τα παιδιά (ανα)διαμορφώνουν το παραπάνω τρίπτυχο.
Μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας «Το Σκασιαρχείο» παρουσιάζουν πώς εφάρμοσαν τις τεχνικές Φρενέ από την περίοδο της πανδημίας ως σήμερα στην Τάξη, στην Αυλή και κυρίως στην Κοινότητα. Πώς οι δράσεις της Κοινωνικής Παιδαγωγικής του Σκασιαρχείου μαζί με τα παιδιά (ανα)διαμορφώνουν το παραπάνω τρίπτυχο.
Ομιλήτριες / Ομιλητές: Μέλη της παιδαγωγικής ομάδας «Το Σκασιαρχείο»
Κυριακή 26 Ιουνίου
10:00-10:45 Προσέλευση
10:00-10:45 Προσέλευση
Κυριακή 11:00-13:00 - ΑΙΘΟΥΣΑ DE CHIRICO
* Φραγμοί στην παιδεία: Σχολεία στα κέντρα κράτησης - Εκπαιδευτικός αποκλεισμός των Ρομά *
* Φραγμοί στην παιδεία: Σχολεία στα κέντρα κράτησης - Εκπαιδευτικός αποκλεισμός των Ρομά *
Συζητάμε για το δικαίωμα ειδικών κοινωνικών ομάδων στην εκπαίδευση και τους φραγμούς που οι ομάδες αυτές αντιμετωπίζουν. Συζητάμε για τα σχολεία στα κέντρα κράτησης, τα εμπόδια και τους αποκλεισμούς των Ρομά από τη δημόσια εκπαίδευση, τις προκλήσεις, τις πολιτικές και τα στερεότυπα που επικρατούν.
Πώς τα Αλληλέγγυα Σχολεία συμβάλλουν στη διεκδίκηση του καθολικού δικαιώματος στο αγαθό της παιδείας;
Πώς τα Αλληλέγγυα Σχολεία συμβάλλουν στη διεκδίκηση του καθολικού δικαιώματος στο αγαθό της παιδείας;
Ομιλήτριες / Ομιλητές:
- Πέτρος Δαμιανός, Διευθυντής του Σχολείου Κέντρου Κράτησης Αυλώνα
- Κώστας Παϊτέρης, Πρόεδρος Ένωσης Ελλήνων Ρομά Διαμεσολαβητών και Συνεργατών
- Αγγέλα Λεκατσά, Εκπαιδευτικός, Σχολική Διαμεσολαβήτρια
- Πέτρος Δαμιανός, Διευθυντής του Σχολείου Κέντρου Κράτησης Αυλώνα
- Κώστας Παϊτέρης, Πρόεδρος Ένωσης Ελλήνων Ρομά Διαμεσολαβητών και Συνεργατών
- Αγγέλα Λεκατσά, Εκπαιδευτικός, Σχολική Διαμεσολαβήτρια
Κεντρική εισήγηση / συντονισμός:
Χρήστος Κορολής - Αλληλέγγυο Σχολείο Μεσοποταμίας
Χρήστος Κορολής - Αλληλέγγυο Σχολείο Μεσοποταμίας
Κυριακή 11:00-13:00 - ΑΙΘΟΥΣΑ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΣΙΝΕΜΑ
Βιωματικό εργαστήρι: Ακολουθώντας τα χνάρια μας στον Παγκόσμιο Χάρτη - Μια καταγραφή της μεταναστευτικής εμπειρίας μέσα από προσωπικές μαρτυρίες ανθρώπων διαφορετικής καταγωγής
Βιωματικό εργαστήρι: Ακολουθώντας τα χνάρια μας στον Παγκόσμιο Χάρτη - Μια καταγραφή της μεταναστευτικής εμπειρίας μέσα από προσωπικές μαρτυρίες ανθρώπων διαφορετικής καταγωγής
Κυριακή 13:00-15:00 - ΑΙΘΟΥΣΑ DE CHIRICO
* Τα Αλληλέγγυα Σχολεία μέσα από τις οπτικές της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο) και των Κοινών *
* Τα Αλληλέγγυα Σχολεία μέσα από τις οπτικές της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο) και των Κοινών *
Μετράμε περίπου μια δεκαετία από τη μαζική άνθιση των Αλληλέγγυων Σχολείων πανελλαδικά, όπως και μια δεκαετία από την εμφάνιση φορέων κοινωνικής αλληλέγγυας οικονομίας και συνεταιριστικών σχημάτων.
Και οι δύο μορφές συλλογικής δράσης εμφανίστηκαν εν μέσω έντονης κοινωνικής αναταραχής, όμως οι στόχοι που έθεσαν δεν ήταν ποτέ βραχύβιοι: κάλυψαν ανάγκες αλλά δε θέλησαν να μείνουν εκεί. Μέχρι σήμερα φτιάχνουν κοινότητες, παράγουν συστηματικά, παρεμβαίνουν κοινωνικά.
Στη συζήτησή μας θα δούμε τα Αλληλέγγυα Σχολεία μέσα από το πρίσμα της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο) και των Κοινών.
Πώς η πράξη των Αλληλέγγυων Σχολείων και του δικτύου τους παράγει διαδικασίες και δομές μετασχηματισμού της εκπαίδευσης σε κοινό αγαθό;
Γιατί έχει νόημα για την Κ.ΑΛ.Ο να κατανοήσει τον ρόλο και τον λόγο των Αλληλέγγυων Σχολείων;
Πού συναντιούνται η Κ.ΑΛ.Ο και τα Αλληλέγγυα Σχολεία και ποια η αξία της συνάντησης αυτής;
Πώς όλα τα παραπάνω διαφοροποιούν τα Αλληλέγγυα Σχολεία από άλλες μορφές παροχής μαθημάτων εντός της κοινωνίας των πολιτών;
Και οι δύο μορφές συλλογικής δράσης εμφανίστηκαν εν μέσω έντονης κοινωνικής αναταραχής, όμως οι στόχοι που έθεσαν δεν ήταν ποτέ βραχύβιοι: κάλυψαν ανάγκες αλλά δε θέλησαν να μείνουν εκεί. Μέχρι σήμερα φτιάχνουν κοινότητες, παράγουν συστηματικά, παρεμβαίνουν κοινωνικά.
Στη συζήτησή μας θα δούμε τα Αλληλέγγυα Σχολεία μέσα από το πρίσμα της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο) και των Κοινών.
Πώς η πράξη των Αλληλέγγυων Σχολείων και του δικτύου τους παράγει διαδικασίες και δομές μετασχηματισμού της εκπαίδευσης σε κοινό αγαθό;
Γιατί έχει νόημα για την Κ.ΑΛ.Ο να κατανοήσει τον ρόλο και τον λόγο των Αλληλέγγυων Σχολείων;
Πού συναντιούνται η Κ.ΑΛ.Ο και τα Αλληλέγγυα Σχολεία και ποια η αξία της συνάντησης αυτής;
Πώς όλα τα παραπάνω διαφοροποιούν τα Αλληλέγγυα Σχολεία από άλλες μορφές παροχής μαθημάτων εντός της κοινωνίας των πολιτών;
Ομιλήτριες / Ομιλητές:
- Γεωργία Μπεκριδάκη, Κοινωνιολόγος / μέλος του Dock - Συνεργατικός Χώρος για την Κ.ΑΛ.Ο
- Χρήστος Γιοβανόπουλος, infrademos project - Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ
- Παναγιώτης Τσάβαλος, Προγραμματιστής - Αλληλέγγυο Σχολείο Μεσοποταμίας
- Γεωργία Μπεκριδάκη, Κοινωνιολόγος / μέλος του Dock - Συνεργατικός Χώρος για την Κ.ΑΛ.Ο
- Χρήστος Γιοβανόπουλος, infrademos project - Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ
- Παναγιώτης Τσάβαλος, Προγραμματιστής - Αλληλέγγυο Σχολείο Μεσοποταμίας
Κυριακή 13:00-15:00 - ΑΙΘΟΥΣΑ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΣΙΝΕΜΑ
* Εργαστήρι από το Πολύχρωμο Σχολείο: Συμπεριληπτικό Σχολείο για ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα *
* Εργαστήρι από το Πολύχρωμο Σχολείο: Συμπεριληπτικό Σχολείο για ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα *
Το Εργαστήριο απευθύνεται προς την κοινότητα των εκπαιδευτικών και προς το ευρύτερο κοινό και αφορά τη διερεύνηση και την κατανόηση των όρων που καθιστούν ένα σχολείο συμπεριληπτικό.
Η εκπαίδευση χρειάζεται να παρέχεται σ’ ένα ασφαλές περιβάλλον, όπου κανένα παιδί δεν παραγκωνίζεται, δεν περιθωριοποιείται, δε στιγματίζεται, δεν πέφτει θύμα διακρίσεων και δε βιώνει εκφοβισμό, κοινωνικό αποκλεισμό ή οποιαδήποτε μορφή διακριτικής ή εξευτελιστικής μεταχείρισης, εξαιτίας οποιασδήποτε έκφρασης διαφορετικότητας και ποικιλομορφίας, συμπεριλαμβανομένων του ερωτικού/σεξουαλικού προσανατολισμού, της ταυτότητας, των χαρακτηριστικών και της έκφρασης φύλου.
Το συμπεριληπτικό σχολείο είναι μια αγκαλιά για όλα τα παιδιά.
Η εκπαίδευση χρειάζεται να παρέχεται σ’ ένα ασφαλές περιβάλλον, όπου κανένα παιδί δεν παραγκωνίζεται, δεν περιθωριοποιείται, δε στιγματίζεται, δεν πέφτει θύμα διακρίσεων και δε βιώνει εκφοβισμό, κοινωνικό αποκλεισμό ή οποιαδήποτε μορφή διακριτικής ή εξευτελιστικής μεταχείρισης, εξαιτίας οποιασδήποτε έκφρασης διαφορετικότητας και ποικιλομορφίας, συμπεριλαμβανομένων του ερωτικού/σεξουαλικού προσανατολισμού, της ταυτότητας, των χαρακτηριστικών και της έκφρασης φύλου.
Το συμπεριληπτικό σχολείο είναι μια αγκαλιά για όλα τα παιδιά.
Με τις:
- Αντιγόνη Καρνεσιώτη, Εκπαιδευτικός
- Ελένη Σταυράκη, Εκπαιδευτικός
- Αντιγόνη Καρνεσιώτη, Εκπαιδευτικός
- Ελένη Σταυράκη, Εκπαιδευτικός
Κυριακή 15:00-16:00
Λήξη | Ανοιχτή συζήτηση: Σκέψεις και συμπεράσματα από το διήμερο
Λήξη | Ανοιχτή συζήτηση: Σκέψεις και συμπεράσματα από το διήμερο